Tuesday, October 11, 2011

Saat Lafaz Sakinah .

Saat Lafaz Sakinah - Far East

Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula
Apa rasa Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda
Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya
Ku akurAkan pesanmu
Puterimu kini amanahku

IringilahDengan doamu
Bahagia kami dari redhamu


Beratnya tanggungjawab seorang lelaki tatkala bergelar seorang suami...Saat mulut melafazkan.."aku terima nikahnya si fulanah binti fulan dgn mas khawin ....."
Tapi..hakikat yang kita x tahu @ mngkin x sedar di sebalik lafaz tersebut...
.." bermula dari saat aku terima nikahnya si fulanah binti fulan..aku bertanggungjawab dan diamanahkan utk menjadikan dia seorang wanita solehah...segala dosa2nya adalah dosa2ku jua..begitu juga anak2 yg akan dilahirkannya nanti...dan jika aku mengabaikan tanggungjawabku terhadapnya..maka aku rela sekiranya aku dihukum di akhirat kelak"..

Masya-Allah...
Berat sebenarnya tanggungjawab seorang suami terhadap seorang isteri...oleh itu,wahai kaum Nabi Adam A.S...plihlah seorang isteri berdasarkan 4 perkara...:
1) Agamanya
2) Hartanya

3) Keturunannya
4) Kecantikannya
Semoga pilihanmu akan menjadi syurga dunia buatmu..Semoga dgn kehadirannya,tersedia Jannatul Firdaus buatmu...~
(^_^)



No comments:

Post a Comment