Saturday, November 19, 2011

Dunia : Masjid Zaman Skang...

Baru2 nyh..msa tgh sembang2 dgn kwn2...tetiba kwn crita psal msjid kt kg dy...

"msjid 2 ada dua tngkat...luas sgt...n bla3..."

tetiba aku teringat msa aku pegi ke sbuah negeri y x asing lg...mlas arr aku nk sb0t ngeri apa ann...aku pegi wk2 mlm...dgn mak aku...msjid 2 bsar sgt..tp..msjid 2 dh x mcm msjid..

msjid 2 dh mcm umah an2...hurm...maaf suma...bkn aku nk kta..msjid mmg umah Allah...tp...mnusia dh wat msjid 2 6pak mnyedihkan..

Aku sedih bila tengok msjid 2...sunyi sepi...pintu pun dah naik lumut skit...sorang pun xda sdangkan msa 2 msa solat...wktu 2,aku cuba crik klu2 ada gak org2 y dtg...tp y ada cuma sorang lelaki tua y sdg solat...lbih kurang dlm lingkungan 60-an arr pak cik 2...

pas dy abis solat...ayah aku interview pak cik 2 sket...n stlah ditnya...brulah aku tahu...

y jd bilal,iqamat,imam n makmum kt msjid 2 slama ary nyh..sumanya pak cik 2 sorang...dh lama msjid 2 dibiarkan kosong...lpas abis projek...masjid 2 dibiarkan mcm 2 sja..xda org y dtg..

hu3...sdeyh sgt...zaman skang nyh..mmg slalu sgt aku jmpa msjid2 y besar2..tp x rmai pun org y solat kt dlm msjid 2...

zaman Rasulullah dlu..Rasulullah pun dh pnah bsbda..akhir zaman suatu msa 6ti...akan ada byk msjid y cntik2 n bsar2 y dibina...tp x rmai pun org y tunaikan solat kt dlm msjid2 2...

~ ...sekadar hiasan...~

Mmg btul...skang apa y diberitahu oleh Rasulullah dlu dh jd knyataan...Sdeyhnya bila tngok keadaan dh jd cmni...

(T_T)

p/s : dunia dh nak kiamat...akhir zaman mcm nilah jdinya...hurmm...

No comments:

Post a Comment