Monday, March 11, 2013

Problem , Problem , Problem ! -.- .

Assalamualaikum :) .

Sejak kebelakangan ni , aku ada banyak masalah . Dah nama pun hidup kat dunia , memang banyak larh masalah kat dunia fana ni kan ? Setiap kali terfikirkan masalah-masalah tu , boleh menitis air mata dibuatnya ! Then , bila ada masalah ni larh baru aku boleh nampak mana kawan , mana lawan yang sebenarnya . Masing-masing mula 'buka topeng' . Cehh .. Aku berkawan dengan manusia 'bertalam dua muka' rupanya selama hari ni -.- .


Sebab aku tengah sedih larh yang membuatkan aku dapat idea nak tulis pasal pelangi sebelum ni . Ingat nak pujuk hati . Tapi tak berhasil pulak -.- . Yang peliknya , masa tengah ada masalah ni larh , kawan yang tak pernah baik dengan kita datang hulurkan pertolongan , sementara kawan yang selalu di sisi selama hari ni hilang entah ke mana . Owh ... Baru aku tau , siapa lawan dan siapa kawan :) .

Lama-kelamaan , aku dah semakin malas nak fikir pasal masalah-masalah aku tu . Tau kenapa ? Sebab aku telah terbaca satu ayat dalam Al-Quran yang berbunyi :

" Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang-orang yang bersabar . "

Haishh .. Aku mesti jadi orang yang bersabar . Allah S.W.T. takkan menguji seorang hamba tu melebihi kemampuannya . Bermakna , aku mampu untuk hadapi semua ni . Simpan saja semua air mata tu . Aku dah tak perlukan semua tu lagi buat masa sekarang . 

Betul larh . Abah pun banyak kali dah cakap . Kalau ada masalah , mintak saja pada Allah S.W.T . Ni kalau asyik menangis saja , tapi tak ada kekuatan untuk berdoa , takda guna jugak . Kepada kawan-kawan yang datang waktu aku tengah susah tu , terima kasih .. Alhamdulillah , rupanya Allah S.W.T masih sayangkan aku dengan mengirimkan aku sahabat yang aku tak pernah sedar pun kehadiran dia selama hari ni :') . Mengharapkan bintang , tapi dapat pelangi indah :'D .

No comments:

Post a Comment