Saturday, December 18, 2010

Ikhlas Dari Lubuk Hati Yg Dalam...

Bila dah x ada kerja yg nak dilakukan...aku mengambil keputusan untuk mengupdate blog kesayanganku ini...Yalah,nak chat kat Facebook pun..bknnya ada org yg nak chat...Al-maklumlah..aku bknnya famous mcm Angelina Jolie ker..Johnny Depp ker..hehehe...

Apa2 pun..sementara nak mengupdate blogku ini..se
perti biasa,aku memerhatikan dulu ruang follower di sisi blogku...Tiba2 aku terpandang akan dua org baru yg menjadik follower blog aku..Dan seperti biasa,bila dah ada org follow blog aku..aku akan follow dan menziarahi blog mereka pulak..

Ketika menziarahi blog sahabat2ku ini...mataku terhenti pada tajuk2 yang berkaitan dgn ''cover your aurat campaign"...




...Walaupun aku tak pernah diundang walau sekalipun utk mengikuti kempen nih...tpi,sebagai seorang umat Islam..aku juga turut rasa terpanggil utk mengadakan satu entri yg berkaitan dgn aurat...Yang mana sememangnya menjadi kewajipan bagi setiap umat Islam utk tidak mendedahkannya tidak kira lelaki ataupun perempuan..

Setiap kali aku keluar berjalan ke mana2 sahaja..mmg akan menjadi satu lumrah utk aku melihat gadis2 yg memakai tudung yg bermcm jenis seperti berikut...:


~seksi dlm bertudung~


~nak tayang seluar dalamlah tuh..~


~cium sikit...~


Tak malu ker diorang..??Aku yg melihat pun dah rasa sangat malu...Malu kepada org2 yang bukan Islam...Kita sering mengatakan Islam itu indah..tpi hakikatnya Islam pada mata org yang bukan Islam adalah seperti di atas...Klu org Islam sendiri sanggup buat perkara2 di atas..mcm mana org yang bukan Islam nak memahami apa makna Islam yang sebenar..

...sedarlah sikit...aku merasa sgt malu sebagai seorang umat Islam... aku berasa sgt bersyukur kerana diberi pendidikan agama yg penuh semenjak kecil lagik...Tapi,apa yang membuatkan aku jadik sedih... bila aku terkenangkan nasib mereka2 yg seperti di diatas tuh...sampai bila mereka nak jadik mcm tuh....???

MANA PERGINYA MARUAH MEREKA SEBAGAI UMAT ISLAM...??!!!

Aku cuma seorang insan yg lemah dan tidak berdaya...Tpi aku masih mahu menyelamatkan sahabat2 seagamaku dari terus terpesong dari landasan Islam...Jadik,dgn mengadakan entri ini sahajalah yang mampu aku lakukan...Ketika menulis utk entri ini...aku sentiasa berdoa di dalam hati..

Ya Allah,semoga mereka mendapat cahaya petunjuk dariMu...Sesungguhnya,aku sgt sayangkan mereka sebagai sahabat2 seagamaku...Aku sgt2 tidak mahu mereka terpesong dari landasanMu..Makbulkanlah doaku ini Ya Allah..AMIN YA RABBAL ALAMIN...




p/s : Terima kasih buat sahabat2 bloggerku yang bernama Ukhti Raudhah dan juga Ukhti Nur Tasnim Imtiaz krn dgn menziarahi blog kalian,ianya dpt mengingatkan aku tentang aurat wanita Islam zaman sekarang...

1 comment: