Sunday, December 19, 2010

Sebuah Kisah Buat Insan Bernama SAHABAT...........

video

...special for all my friends...


...ngah aku termenung memikirkan idea untuk mengupdate blog nih...aku tiba2 terfikir sesuatu yang aku rasakan sangat penting untuk aku menulis tentangnya...iaitu tentang SAHABAT...

Yup..!!entri kali ini aku adakan khas buat sahabat2 aku yang sudi menjadik teman pendengar cerita dan masalahku...teman yang sama2 tertawa dgnku...sama2 bersedih dgnku...

Memang tak dinafikan..sesiapa yang nak menjadikan aku sebagai sahabat..mesti akan berfikir 1oo kali untuk melakukannya...coz aku merupakan seorang manusia yang sgt2 pelik...Ada saja yang x kena dgn perangai aku dalam berkawan..tapi itu x bermaksud aku cerewet...maksud aku...bila aku nak berkawan dgn seseorang tuh..aku mesti akan rasa takut..pertama,aku takut aku akan tersalah pilih kawan..kedua,aku selalu rasa bila ada kawan..akan adalah masalah..dan yang paling penting..aku takut aku akan melukakan hati dan perasaan kawan2 aku..

Pasal itulah orang akan berfikir 100 kali utk jadikan aku sahabat...ada banyak lagik sebenarnya perangai2 pelik aku nih...tpi malas aku nak menaip...klu orang yang jenis friendly tak kira org...mmg akan jadikan aku kawan..

Aku pernah banyak kali cuba hidup tanpa kawan...coz kan aku dah cakap...aku rasa bila ada kawan..akan ada masalah yang timbul...Dan bagi insan yang biasa dan lemah seperti aku nih..mmg tak mampu untuk menghadapi semua masalah tuh..

tpi...aku tak pernah berjaya utk hindarkan diri aku dari manusia yang bernama KAWAN...kenapa..??coz aku selalu ada masalah...dari kecik dulu aku suka pendamkan masalah aku dari semua orang termasuk keluarga aku..dan bila aku dah besar skang..aku dah tak mampu nak pendam lagik masalah2 aku...jadik..aku memerlukan insan bernama SAHABAT yg sentiasa membuka telinga utk aku menceritakan masalah2 aku...

aku tahu...bila aku tulis mcm nih..pasti ramai yg tertanya.."kenapa x ceritakan masalah kat keluarga jerk..??"

klu semua nak tahu...mmg aku nak sgt ceritakan masalah aku pada keluarga aku...tpi..bila difikirkan balik..aku rasa MALU...sgt2 malu..!!kenapa..??coz aku dah banyak timbulkan masalah pada keluarga aku..justeru,haruskah aku menambah lagik masalah kepada mereka...???

...pada pendapat aku..hanya org2 yang istimewa sahaja yang mampu bertahan utk berkawan dgn aku..dan mereka inilah yg aku gelarkan sebagai SAHABAT SEJATI....

(^_^)

...ARIGATOU GOZAIMASU...


p/s : buat semua sahabat2 ku...terima kasih kerana sudi mendengar segala luahan dari aku...semoga kalian dirahmati Allah sentiasa...Insya-Allah..



No comments:

Post a Comment