Saturday, March 5, 2011

Matikah Andai Tidak Bercouple ?


Sebut pasal couple...mesti ramai yang terbayang dua pasangan yang bersedudukan tanpa ikatan samada di tepi sungai,tasik..dalam pondok2 terbiar..mahupun di tepi2 jalan...kadang2..kat masjid pun kita boleh saksikan perkara nih...

Kadang2..aku pun rasa terpikir dan pelik buat seketika...hurm..seronok ker bercouple nih..??ramai dikalangan kawan2 aku (yg sebenarnya bukan kawan aku pun..) yang ada couple2 tersendiri...ataupun istilah yang lebih baik..pakwe and makwe gitu2lah...Sampaikan aku yang tak pernah nak bercouple nih pun diheret sekali ke dalam gosip2 murahan yang tak sepatutnya aku dapat...Pada fikiran positif aku,mungkin diorang jelez coz aku hidup senang tanpa pakwe...jadik diorang pun heret aku ke dalam dunia diorang.


Klu tengok dalam surat khabar...tajuk besar "Remaja Berusia 15 Tahun Ditangkap Khalwat Bersama pasangannya"....hurm...dah boleh hafal tajuk2 macam tuh...huh..!! Buat malu kaum jerk...dahlah tuh..umur sama macam aku...diorang tak
malu..aku plak yang rasa malu...Tuh semua jenis man
usia tak fikir mak ayahlah tuh...Pastu,bila pregnant...gugurkan dan campak sana sini...biarkan orang lain tolong kutip hasil kegiatan tak b
ermoral diorang tuh...ish3...memang x patut...




Cuba diorang ambil contoh2 yang baik sikit...contoh terdekatnya aku..(perasan sendirilah plak..)..Aku tak pernah bercouple...bagi aku,bercouple itu haram dan tidak penting sama sekali...mati ker kalau tak ada pakwe..??Tak payah couple2...klu dah minat...masuk meminang..pastu nikah...apa susahnya...Ini tak..nak bercouple dulu..kononnya nak berkenalan dululah...padahal nak seronok2
jerk..bila dah puas,putus pulak...

Klu yang berminat pada si dia tuh plak...nikah
jerk terus...jangan tunggu2 lagik...nanti bila dah lama...rindu plak..kan dah jadik zina hati namanya tuh...ingat zina tuh bermaksud persetubuhan haram jerk ker..??banyak tau zina nih...zina mata,hati,tangan dan lain2..jadik,berhati-hatilah kawan2 suma terutamanya remaja...ingat,SAY NO TO COUPLE BEFORE NIKAH....!!!

p/s : teringin nak tgk rakan-rakanku yang suka bercouple tuh pulang ke pangkal jalan...semoga mereka diberi hidayah-Nya...Amin..

No comments:

Post a Comment