Saturday, May 14, 2011

Masyarakat Pompeii & Kaum Nabi Luth..

..Selalunya bila disebut tentang homoseksual..sudah tentu kita akan kaitkan dengan kisah kaum Nabi Luth a.s. yang binasa kerana tidak mampu melawan nafsu songsang..Walaupun Nabi Luth akur memberikan anak2 gadisnya kepada kaum lelakinya..namun kaum lelaki Nabi Luth tetap mahukan 2 orang malaikat yang menyerupai 2 orang lelaki yang tampan..Akibatnya..Allah memusnahkan tempat kaum Nabi Luth..

Tapi..kalau orang selalu cerita tentang kaum Nabi Luth..diorang jugak perlu tahu tentang kisah bandaraya Pompeii yang telah lenyap dan hilang selepas ditutup abu gunung berapi sepenuhnya..Semuanya kerana balasan dari Allah untuk diorang..Kaum Pompeii hanya cinta pada sesama jenis..Kalau lelaki dgn lelaki..klu perempuan dgn perempuan..Akhirnya,balasan Allah turun sama seperti kisah kaum nabi Luth a.s...

Bandaraya Pompeii hilang tanpa tanda..jadik macam padang pasir jerk..Dan bila ada orang buat kajian gali semula beberapa ribu tahun kemudian...Segala pertanyaan misteri tentang kehilangan bandar tersebut pun terungkai..Macam2 artifak yang diorang jumpa yang tak pernah dibayangkan oleh kita..



...memang kita tak pernah terbayang pun kan..??masyarakat Pompeii kesemuanya bertukar jadik macam batu yang diukir seperti patung...Budak2 yang tak bersalah pun turut bertukar jadik batu...Subhanallah..Kuasa Allah...


p/s : Bandaraya Pompeii cuma tinggal kenangan..cuma sbb masyarakatnya yang melakukan perbuatan hina..insaflah kwn2..jgn sampai Malaysia pun turut lenyap dari peta..

No comments:

Post a Comment