Thursday, February 16, 2012

Andainya Ini Yang Terakhir.....

Assalamualaikum .

Baru-baru ni, aku terbaca post seorang kwn di Facebook pasal seorang hamba Allah yang baru saja meninggal dunia. Innalillahi wainnailaihiraajiun. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau. Ameen.

Then, aku terbaca satu ayat yang ditulis beliau yg betul-betul menarik perhatian aku.

" Apakah post terakhir kita suatu masa nanti ? "

Ayat ni buat aku terfikir sejenak. Betul. Agaknya, apa post terakhir kita di Facebook, Twitter, Myspace dan lain-lain ?

Adakah post terakhir kita merujuk kepada perkara-perkara yang membawa kebaikan ?

" Marilah kita mengingati Allah S.W.T sepanjang masa...."

Atau, post yang membawa keburukan ?

" Rindu si dialah pulak. Miss you darling."


Kematian mendekati setiap saat dan ketika.

Fikirkan sejenak. Setiap kali nak buat something. Cuba fikir.

Andainya ini yang terakhir dalam hidup aku, lepas ni aku tak boleh lagi buat something yang lebih baik daripada ni.

Dengan mengingati mati, kita dapat menghapuskan keseronokan dunia.

Semakin lanjut usia kita. Ingat, kematian jugak semakin dekat.

Andainya perkara terakhir yang dilakukan merupakan satu perkara yang boleh dekatkan diri kita dengan Allah S.W.T, alangkah indahnya pemergian kita, dalam redha Dia :'D .

No comments:

Post a Comment