Thursday, April 26, 2012

Sikapnya Menusuk Ruang Kalbuku ... :')

Aku perhatikan dia ... setiap masa diberi peluang,aku tak akan lepaskan untuk memerhatikan perilakunya ... dia yang dulunya tidak cemerlang seperti sekarang membuatkan aku kagum ... Keinginan untuk mengetahui rahsia kejayaannya membuatkan aku berusaha untuk mendekatinya ...

Setiap hari aku perhatikan dia ... tak pernah jemu walaupun sesaat ... aku berusaha untuk mengali rahsia kejayaan dia yang secara tiba-tiba terjadi ... namun,sepanjang aku berkawan dengannya,tidak sekalipun aku diberitahu tentang rahsia kejayaannya .. aku sangat kecewa dengan jawapannya ...

" tiada apa yang menjadi rahsia kejayaan saya ..."

Hampir dua tahun aku perhatikan dia,hanya itu jawapan yang aku dapat ?? kecewa di hati mula berdarah ... jadi aku ambil keputusan untuk tidak ambil tahu lagi tentang rahsia kejayaannya ...

tapi,ntah kenapa Allah membuka fikiranku untuk berfikir supaya terus berkawan dengannya ... dan kali ini,aku perhatikan dia dengan lebih jelas ... aku bukan sekadar membuka mata kasar ... malah aku juga turut membuka mata hatiku supaya aku boleh memerhatikan dia sambil berfikir dan merenung tentang kejayaannya ...

Setelah sekian lama aku perhatikan .... aku telah bertemu resepi rahsia kejayaan dia yang sebenar ... resepi kejayaan dia hanyalah HORMAT ... ya,hormat ! :)

Dia sentiasa menghormati guru2,ibu bapa serta rakan2 ... Dia diam tatkala guru berbicara,dia bangun setiap kali guru bangun atau lalu dihadapannya ... dia tidak pernah menyebut-nyebut tentang kekurangan yang ada pada gurunya ataupun ibu bapanya ... dia juga sentiasa menjaga hati sahabat2nya ... betapa mulianya sikap dia ... menarik hatiku yang alpa untuk mula berubah ...

Ya Allah,kejayaan itu memang selayaknya diberikan kepadanya,syukur,dialah sahabat aku ... anugerah dari Allah yang terindah .. :')

No comments:

Post a Comment