Thursday, July 19, 2012

5 Perkara Agak Tak Sopan Kaum Hawa Lakukan .

Baru2 ni,masa dalam kereta nak pegi sekolah,aku perhatikan beberapa anak gadis yang berpakaian agak menjolok mata,pewit !

Serta-merta aku terpikir beberapa perkara yang sangat2 larh tak wajar dan buruk bila dilakukan oleh kaum perempuan . Nak tau apa ? Sini aku listkan . Tapi tak taulah korang sependapat dengan aku atau tak . Tapi kalau yang tak sependapat tu,jangan kutuk aku,tapi tegur yer :)

Lima Perkara Yang Agak Tak Sopan Kaum Hawa Lakukan :

1 . Menunggang atau membonceng motor sehingga menampakkan betis yang gebu .


Dah tau betis tu aurat,pegi tayang buat apa lagi kak ? Nak buat show ? Ker rasa panas nak selak bagi sejuk sikit ? Kat neraka nanti lagi panas tau ! Duduk bukak kaki luas2 tu,tak nak larh kak . Kita perempuan,tak sopan buat macam tu . Tapi kalau dah memang motor saja pengangkutan yang ada,nak buat macam mana kan ? Terpaksa larh sopan tak sopan pun . Tapi stokin kena pakai larh panjang sikit,tutup betis tu . Tak pun pakai seluar jer kat dalam . Yang pakai tudung,please pakai sweater supaya tudung tak terbang dan menampakkan rambut ataupun bentuk tubuh badan . Ianya umpama korang tak pakai tudung jugak kan ? Seriously,memang nampak tak sopan bila perempuan naik motor .

2 . Bercakap dengan membahasakan diri 'aku' dan 'kau' atau 'aku' dan 'hang' .

Yang nombor dua ni mesti ramai orang kata kat aku . "Eleh,dia pun tulis 'aku' kat blog,pigi daa ! " . Hambek kau ! Err .. Ok,aku terangkan . Kat blog,aku bahasakan diri aku sebagai 'aku' sebab at first aku mula berblogging,aku tak pernah fikir akan ada orang yang nak baca blog aku . Maklumlah,berblogging sekadar mencari keseronokkan . Jadi,bila dah ada orang baca ni,aku dah terbiasa larh . Tapi hanya membiasakan diri 'aku' di blog,tidak di luar . Kat luar,cakap 'kami' dan 'hampa' jer,atau 'saya' dan 'awak' . Haha . Skema tapi lebih sopan kan ? * malu :3 *

3 . Merokok,mencarut,melepak,dan perbuatan vandalisme yang lain2 .

Alahai,perbuatan vandalisme tu dah memang tak wajar dilakukan tak kira lelaki ataupun perempuan . Bila tengok lelaki lakukan pun dah buruk sangat rupanya,apatah lagi larh kaum perempuan . Tolong larh jaga sikit perlakuan kita yer kak ? Kalau akak tak malu,saya malu :3 Jadi janganlah malukan saya sebagai kaum perempuan .

4 . Pakai pakaian yang sama sebanyak tiga kali seminggu tanpa basuh .

Kalau lelaki yang buat macam ni,orang takkan kata apa,biasa jer semua tu kan ? Tapi kalau perempuan ? Alahai,pengotornya dia ! Kalau boleh,perempuan yang pembersih ni dinilai kalau dia mandi sehari paling kurang pun dua kali kan ? Baju pun kena tukar selalu,haha :D Tak kira larh dia mandi lima kali sehari sekalipun,kalau tak tukar2 baju tu memang kena cop pengotor .

5 . Ketawa kuat2 sampai nak pecah rumah,hancur segala kesopanan tu .

Cuba bayangkan,seorang perempuan yang bertudung,manis rupanya,lalu depan korang . Eh,sweet jer dia ! Dia duduk dengan kawan2 sambil tersenyum . Eh,sweet jer senyuman dia ! Tiba2,kawan dia sebutkan satu jenaka dan dia ketawa dengan kuat *umpama meruntuhkan bangunan* seperti Hahaha ! :O Ianya memang tak sopan kan ? Huhu,jadi,fikir sebelum bertindak .

p/s : Tak berat pun kalau nak jaga tatasusila sebagai seorang perempuan kan ? :)

No comments:

Post a Comment