Friday, July 20, 2012

Ramadhan Datang Lagi,Kematian Semakin Mendekati .

Assalamualaikum :)

Aku baru balik dari solat tarawih di Masjid An-Nur,Pokok Sena,Kedah . Alhamdulillah,Ramadhan datang lagi . Lepas dari Ramadhan yang lepas,aku sering tertanya-tanya,adakah aku masih sempat menikmati Ramadhan kali ni ? Alhamdulillah,Allah dah pun jawab persoalan aku tu :)

Tapi,saban tahun menyambut Ramadhan,semakin aku rasakan kematian makin menghampiri . Umur makin meningkat . Aku berazam nak khatam Al-Quran bulan puasa tahun ni . Aku nak baca satu hari,satu juzuk,Insya-Allah :D


Ya Allah,rindunya aku nak menghafal Al-Quran macam dulu . Tadi,aku betul2 gembira . Sebab buat pertama kalinya aku boleh pergi solat sunat tarawih berjalan kaki dengan sahabat aku,iaitu Nur Adlin Sofiya . Dulu2 tak pernah lalui pengalaman best macam ni . Tambah pulak,malam ni bintang kelihatan sangat2 banyak ! :D Aku dan dia berjalan sambil mencari buruj dalam kumpulan bintang tu . Sangat2 seronok umpama kembali ke zaman kanak2 :)

Ramadhan aku tahun ni tanpa arwah kakak dan arwah tok . Al-Fatihah untuk mereka . Tak sangka,cepat betul masa berlalu . Herm,ada orang kata,aku ni tak pandai,tak matang,dan lain2 . Takpa larh,aku tak kisah bila diorang menilai luaran sebab hakikatnya dalaman aku tak macam tu,Alhamdulillah . Betul kan ? Pandai tak semestinya bijak . Diorang kata aku tak pandai,tapi tak pernah lagi aku dengar orang kata aku tak bijak,syukur Alhamdulillah :')

Tak semua yang kita lakukan,kita perlu bagitau orang lain kan ? Erm,Ya Allah,Aku rindu Allah . Sukar nak gambarkan apa yang aku rasa ni . Huhu . Tidur dulu . :'(

*sedih ni meyh*

p/s : Ya Allah,jadikan Ramadhan kali ini Ramadhan yang terbaik buatku andainya ini Ramadhan yang terakhir untukku .

No comments:

Post a Comment