Sunday, September 30, 2012

Aku .. Usia .. Dan Kematian ..

Assalamualaikum :)


Pagi tadi,aku pergi sekolah awal . Yalah,cuba bayangkan kalau aku datang sekolah lewat,then dalam keadaan bawak kek pulak kena denda . Buat malu saja ... Huhu .. Hari ni,banyak ucapan yang aku terima . Dan aku cuma tersenyum lebar dengan jawapan yang sama .

" Farah ! Selamat Hari Lahir ! "

" Ok,terima kasih ! "

Ada jugak yang bagi hadiah pada aku . Huhu .. Pink semuanya . Malu aku . :3 Bukan malu sebab dapat hadiah warna pink,itu aku suka . Tapi malu sebab aku tak mintak pun hadiah . Aku malu nak terima . Apapun,bukan itu yang aku nak bincangkan dalam entri aku hari ni sebenarnya . 

Hari ni,lazimnya bila dah sampai tarikh 30 September memang hari lahir akulah tu . Tapi,bukan aku bermaksud untuk bagitau tentang bila hari lahir aku di sini . Huhu ... That's not my intention . Sekali lagi aku terbabas dari tajuk asal . =="

Actually,aku ingin menceritakan sesuatu yang berkaitan dengan hari lahir di sini . Tadi,di sekolah,bila ada rakan-rakan yang ucapkan hari lahir pada aku,aku tersenyum lebar . Rasa gembira sebab aku sedar rupanya masih ada yang prihatin tentang aku . Aku ucapkan terima kasih,kemudian aku duduk termenung . Bukan hari lahir aku saja pada hari ni . Tapi hari ni jugak hari lahir seorang lagi sahabat aku . Aku tengok dia seronok . Penuh hadiah atas meja dia . Aku ? Dua saja hadiah . Haha . What I care ? Ingat aku nak sangat hadiah ? Aku malulah . Yang buat aku termenung bukan sebab hadiah . Tapi sebab aku teringat satu ayat yang aku pernah baca dalam sebuah buku beberapa tahun dulu .

" Semakin bertambah umur kita,maka semakin dekatlah kita dengan kematian . "

Eh .. Tua dah aku ni . Aku pegi jumpa umi aku .

" Umi .. Alang dah 16 tahun . Ingatkan muda lagi .. Hehe .. "

" Herm ... Itupun,perasan kecik lagi . "

Aku pergi pulak jumpak abah . Dengan harapan,abah layan aku yang masih perangai tak berubah ni . Huhu ... Tapi,abah ... =="

" Abah,Alang dah 16 tahun :) "

" Tu,dah boleh nikah pun tak berubah lagi . Cuba berubah sikit sikap tu .. "

Alamak ... Macam mana boleh keluar statement macam tu dari umi abah aku ? ==" Semakinlah aku rasa yang aku ni semakin tua ... Dan kematian pun makin menghampiri aku .. Bila ? Aku pun tak tahu . Apa yang jelas ... Aku,usiaku,dan kematianku kesemuanya dah jadi satu . Aku perlu berubah kerana usiaku yang semakin lanjut dan kematian yang semakin menghampiri aku . Herm .. I need to change ... :(

p/s : Aku rasa macam nak tembak orang,kenapa blogger berubah ni ?!! =="

No comments:

Post a Comment