Wednesday, May 23, 2012

Cerita Sepanjang Examination :)

Cerita sepanjang aku exam kali nyh memang boleh buat cerpen kot ... he3 ... Aku undur cerita dan mulakan dari ary sebelum ary pertama aku exam ...

Masa tu aku histeria dengan kawan aku,sehari sebelum aku exam iaitu hari Selasa ... Aku histeria lama kawan aku cerita ... Jadi start exam esok harinya,aku dengan kawan aku dikuarantinkan dalam perpustakaan ... Sedih memang sedih ... Pasal aku rasa macam aku di diskriminasikan ... Huhu ... Sepanjang jawab exam,aku memang ok jer ... Tapi waktu balik,aku histeria lagi ...Jadi,cikgu tak benarkan aku datang sekolah esok harinya ... Cikgu jugak ada mintak abah aku tukarkan aku ke sekolah lain ... Huhu ... Tak nak ! memang sedih ... :'(

Then,sepanjang exam ... Aku dan kawan aku tu selalu berbincang dan tengok buku ... Pasal cikgu yang suruh ... Cikgu kata aku dgn kawan aku tak boleh tension2 ... Jadi cikgu benarkan aku tengok buku dan anggap aku dan dia macam buat latihan jer ... Cikgu jugak benarkan kitorang keluar pergi kantin kalau lapar,main2 kat luar kalau tension sepanjang exam tu ... dengan syarat kitorang tak boleh pegi kawasan tandas ...

Lepas abis exam Sains pada hari Khamis,kitorang mula rasa bersalah coz selama hari ni tengok buku dan meniru ... Kitorang rasa sngat2 tension sebab fikirkan hal ni ... Jadi kawan aku ajak aku pergi jumpak guru kelas aku dan ceritakan hal ni ... Aku pun pasrah dan pujuk diri sendiri untuk jadik jujur ... Jadi aku angkat tangan aku dan buat trademark janji sambil janji dengan dia yang mulai minggu depan,kitorang takkan meniru lagi dan akan periksa dalam dewan walau apapun yang terjadi ... Dia sambut janji aku dengan baik ...

Then,Ahad tu awal2 pagi lagi aku jumpak cikgu dan bagitau yang aku dan kawan aku nak exam kat atas sebab kitorang dah serik dan tak nak meniru lagik ... Kitorang nak markah yang bersih dan suci untuk kertas minggu terakhir ni ... huhu ... kawan aku pun terangkan jugak kat cikgu ... Lastly,nak tau cikgu kata apa ..??? Jeng3 ....

" Owh ... itu sikit pun tak jadi masalah ... Kan saya yang suruh kamu tengok buku ... Jadi bila mana2 cikgu tanya kenapa kamu boleh jawab exam betul nanti ... Saya akan backup kamu ... Jangan rasa bersalah sebab saya yang suruh ! "

Hehe ... Actually,memang cikgu yang suruh seperti aku ceritakan tadi ... Tapi dah nama pun exam kan ... Kitorang tetap rasa tak selesa dan sedih bila meniru ... Jadi,aku pun mulakan exam secara normal dalam dewan ... Aku letakkan Al-Quran bawah meja supaya senang aku baca bila aku rasa apa2 yang tak kena ... Seronok sangat jawab dalam dewan,aku memang excited ... :)

Sepanjang examination jugak,aku sibuk coz wat skrip pentomen Hari Guru dan Hari Ibu ... Berlatih jugak hanya ambik masa 3 hari saja ... Sebab aku lebih nak fokus kat exam aku ... Kalau tak,aku memang tak nak masuk ... Tapi sebab aku yang wat skrip,jadi aku kena jadik 'Director Ahmad Nisfu' sambil bacakan dialog tu ... Hehe ...

Aku jugak busy dua malam terakhir sebelum sambutan Hari Guru iaitu hari khamis coz aku dok buat 70 penanda buku,70 kertas ucapan,kad manila 4 Bukhari untuk ditandatangan ... Sampai aku tak tidur malam dan akhirnya demam ... Fuhh ... Aku memang terbaik ... !!

^_^

p/s : PM pun tak busy macam aku ... Hehe .. Peace to war !! :P

No comments:

Post a Comment