Wednesday, August 15, 2012

Kerja Part Time Masa Cuti ^_^

Assalamualaikum :)


Wah2 ... Dah lama rasanya tak update blog Wanie_96 ni kan ? Dalam sebulan ada kot . Huhu ... Busy mengalahkan Perdana Menteri larh katakan ... Actually,aku busy dengan kerja-kerja part time aku dan study untuk exam yang bakal menyusul lepas raya ni . jeng3 ... bukan carik duit untuk duit raya larh ... Tapi untuk menyara masa depan aku yang aku selalu risaukan . huhu ... serius x main-main ni . -.-

Aku terfikir,kalau aku dapat sambung pelajaran ke mana-mana,aku tak nak susahkan umi dan abah aku . Jadi,aku bertekad nak kumpul duit sendiri dari sekarang . Once more,kalau aku sakit,aku dapat biaya bil rawatan tu dengan menggunakan duit aku sendiri . Takda larh nak membebankan umi dan abah aku kan ?

Aku kerja tak berat pun .. cuma menggunakan sedikit kemahiran aku dalam menggunakan teknologi komputer dan internet . First,aku buat satu blog tentang perniagaan aku dan kawan-kawan aku . Second,aku terima tempahan buat penanda buku . Ngee ... Tak perlu kot aku sebutkan semuanya,kerja-kerja aku memang simple saja .


Tapi,kerja tu kerja larh jugak . Study aku tak lupa . Bila ada masa terluang,aku akan buat nota-nota kecil dan menghafal,mengulang kaji . Opss ! Sebelum aku terlupa,lagi satu kerja part time aku ialah menulis novel . Aku pun tak faham,knapa kluar idea novel cinta dalam kepala aku ni . Huhu .. Mujurlah novel tu novel Islamik,ada jugak pengajarannya . Aku menulis setiap kali aku ada idea,walaupun pada pukul 3 pagi . Sekarang baru di bab 5 .. Aku target dalam 23 bab . Ok,doakan aku supaya dapat habiskan novel tu dengan cepat . Actually,menulis novel hanyalah sebahagian dari novel aku . Tapi,atas nasihat orang ramai,aku akhirnya cuba untuk menjadikannya sebagai cita-cita aku . Ok,all the best for myself . Hihi ..

p/s : Korang kerja apa pulak ? Ngee .. aku tau,mesti kutip duit raya jer kan ? Huhu ...

No comments:

Post a Comment