Friday, August 31, 2012

Kisah Sedih : Copy Paste Dari Seorang Sahabat

Kisah Suami dan Isteri


Seorang Ustaz menceritakan pengalamannya . Ada suatu ketika,seorang isteri menangis mahu memandikan jenazah suaminya,tetapi bapa mertuanya dan seorang polis forensik tidak membenarkan dia melakukan sedemikian . Sambil menangis,si isteri berkata :

" Ini janji kami suami isteri ... Abang mati dulu,kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang . Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang,abang akan mandikan jenazah kamu ... "

Dari luar bilik mayat hospital,Ustaz tersebut masuk dan tanyakan kepada mereka,apakah yang sedang berlaku . Ustaz tersebut berkata,tidak mengapa jika isteri ingin memandikan jenazah suami . Lantas,Ustaz tadi bersama beberapa orang lagi menemankan si isteri memandikan jenazah suaminya .

Dengan tenang,si isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa :

" Inilah wajah suami yang ku sayang . Tetapi Allah lebih sayangkan abang ... Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kita di akhirat nanti ... "

Kemudian,si isteri membasuh tangan suaminya sambil berkata :

" Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami masukkan ke dalam mulut kami . Semoga Allah memberi pahala untukmu wahai suami ku ... "

Ustaz tersebut melelehkan air matanya bersama para pengiring . Inilah yang dikatakan cinta kerana Allah,sehingga si suami telah meninggal dunia,si isteri masih berbakti kepada suaminya ...

No comments:

Post a Comment