Saturday, October 6, 2012

Gangguan seksual, salah siapa ?

Assalamualaikum :)


Aku terfikir . Sebagai seorang blogger, apa salahnya kalau sekali-sekala aku cuba untuk mempertahankan nasib orang yang memerlukan ? Aku tengok,sekarang gangguan seksual dalam kalangan kanak-kanak dan wanita semakin berleluasa . Apa salah mereka ? Tak dinafikan, aku jugak pernah menjadi mangsa . Apa punca semua ni berlaku sebenarnya ?

" Gangguan seksual berlaku atas sebab kecuaian mereka sendiri . Mereka sudah tahu bahawa lelaki tidak mampu mengawal nafsu,tetapi mereka masih tidak menjaga tubuh mereka dari terus dilihat lelaki . "

" Kedua-duanya bersalah . Kenapa mereka tidak menutup tubuh badan mereka dengan sempurna ? Kenapa lelaki tidak cuba mengawal nafsu ? "

Itulah hujahnya :) . Kononnya perempuan itu salah . Kononnya lelaki itu juga salah . Salah siapa sebenarnya ? Kita takkan pernah tahu . Aku akui,memang benar salah wanita yang tidak menutup aurat . Tapi,macam mana pulak dengan wanita yang menutup aurat sepenuhnya,tapi masih diganggu ? Walaupun jarang didengari,tapi hakikatnya wujud gangguan seksual di kalangan wanita yang menutup aurat secara sempurna . Kenapa ?

******

Itu  kisah kaum wanita . Macam mana pulak dengan lelaki ? Aku pernah chat dengan seorang hamba Allah di Facebook, dan dia lelaki. Aku tak pernah kenal dia pun. Tapi,dia ajak aku nikah . Pelik tak ? Huhu . Aku pun rasa pelik . *Trouble in my head . Error* -.-

" Ana suka anti . Eh, mana gambar anti ? Kenapa tak letak gambar dalam fb ? "

" Ana tak suka letak gambar dalam fb ."

" Kenapa ? "

" Sebab .. Ana tak suka gambar ana jadi tontonan umum . Semua orang boleh tengok . Ana memang tak suka . Tambah-tambah kalau orang lelaki yang tengok . "

" Pakai tudung dan purdah kan ? Letak jerlah . Apa masalahnya ? "

" Hmm ... nak tanya sikit boleh ? "

" Yer ? "

" Jujur . Kalau seorang perempuan tu letakkan gambar dia dalam fb although gambarnya bertudung penuh, berpurdah, berpakaian lengkap . Nafsu lelaki macam mana ? "

Dia diam sekejap lepas aku tanya macam tu . Mungkin dia terkejut kenapa aku tanya macam tu . Aku pun hairan sebenarnya . How could I asked him a question such that ? Huhu . -.-

  " Jujur ana katakan . Sebagai seorang lelaki,ana mengaku yang nafsu tu tetap ada walaupun sikit pada perempuan bertudung comel yang letakkan gambarnya di fb .. "

Akhirnya dia membalas pertanyaan aku . Dan jawapan dia .. See ? Syukur, aku tak letak gambar aku dalam Facebook . Katanya lagi, kaum perempuan selalu minta tolong lelaki jangan ganggu mereka . Kononnya, lelaki semuanya kejam . Cuma fikirkan nafsu saja . Tak fikirkan hati dan perasaan perempuan . Habis, hati dan perasaan kaum lelaki macam mana ? Siapa yang nak jaga ? Perempuan tak kejamkah ? 

" Ana tak kisah kalau nak hormati kaum perempuan . Tapi, ana harap kaum perempuan pun hormati kami sebagai kaum lelaki . Tolonglah kami untuk menjaga iman kami .. Nafsu kami boleh terdetik walaupun hanya dengan melihat pada jari kaki seorang wanita .. "

Aku terdiam . Salah siapa ? Err ... Nothing to say . But, we've got the conclusion from the story right ? Then,please think about it ! Kalau kawan aku,senang jer dia jawab .

" Apa pendapat anti tentang gangguan seksual ? Agak-agak, macam mana cara nak atasi ? "

" Alarh .. Gangguan seksual ? Salah semua ! Siapa suruh hidup suka hati ? Allah bagi panduan untuk hidup bersyariat,tapi tak nak ikut ! Kalau ikut betul-betul takda jadilah gangguan seksual ni ! Senang, kalau rasa tak dapat kawal sangat perasaan nak dedah aurat tu . Tak dapat kawal sangat perasaan nak lepas nafsu tu . Nikah sajalah ! Halalan Toyyiban ! "

Err ... Semangatnya kawan aku sorang ni ... Huhu .. Nothing to say again . =="

No comments:

Post a Comment