Friday, October 5, 2012

Segalanya tentang kakak ! :D

Assalamualaikum :)


Actually, dah lama sangat aku nak update pasal satu-satunya kakak aku yang tinggal yang aku sayang sangat ni . Dari bulan 3 lagi rasanya .

Okay . Aku ada dua orang kakak sebenarnya . Wah ! Untung aku kan ? Btw,kakak sulung aku telah lama meninggal dunia . Dalam umur aku 7 tahun (23/10/2003) . Meninggal sebab lemas di laut Terengganu . Lemas bersama aku, tapi Allah lebih sayangkan dia :') . So,tinggallah lagi seorang kakak aku . Yang meninggal tadi, namanya Farah Hanan . Yang tinggal ni, namanya Farah Hani .

Kakak aku yang Farah Hani ni, dipanggil Acik . Apapun, dia selalu bahasakan diri dia sebagai Kak Ani . Nice nickname :) .

Acik selalu tolong umi buat kerja rumah . Dari umur 8 tahun pun, dia dah tau memasak . Sedap sangat dia masak ! :D . Aku ? Hihi . Jangan tanya :3 . Bukan tak reti larh . Tapi, aku ... Trouble with the fire . Oh ! :(

Acik sangat rajin . Sepanjang aku study untuk exam UPSR dulu, dia larh yang buat semuanya . Sebab umi abah aku busy . Apalah salahnya hidup sebagai seorang anak kalau tak boleh membantu kan ? Hehe . Dia sidaikan baju, dia memasak, dia kemas rumah, dia .. dia ... dia ... huhu .. Lenguh tangan kalau taip semuanya .

Walaupun acik garang macam singa, tapi dia tetap sharing is caring tau :) .

Acik seorang yang rajin bukan hanya pada kerja, tapi pada study . Kadang-kadang, acik mintak aku temankan acik pukul 3 pagi untuk study matematik . Cuba bayangkan . Dulu dia selalu dapat markah rendah dalam subjek tu . Tapi sebab dia rajin study, dia dapat A+ ! :) . Dia dapat 9A 1B dalam peperiksaan SPM . Aku merupakan salah seorang yang menangis sebab seronok masa dapat tau pasal tu . Hehe :'3 .

So,sekarang dia dah masuk ke Universiti Sultan Zainal Abidin ( UnisZa ) di Terengganu diploma bahagian undang-undang . Huhu . Aku ditinggalkan keseorangan di sini . Selama hari ni, segalanya aku buat dengan dia . Tapi, bila dia tak ada, aku kena belajar berdikari . Sebelum ni, aku akan ceritakan segala masalah aku kat dia sebab aku percayakan dia . Tapi, sekarang ? Aku cuma bercakap dengan bantal peluk yang selalu temankan aku tidur setiap malam :'( .

Haha . Macam-macam kalau nak cerita pasal kakak aku ni . Tapi, aku kena sign out sekarang sebab Mr. Mama dah marah aku duduk atas lewat malam ni . Huhu . Apapun, aku bangga ada kakak macam kakak aku . Tapi tak tau larh pulak dia bangga atau tak ada adik macam aku . Hmm . =="

No comments:

Post a Comment