Saturday, October 6, 2012

Kimia Dalam Fikiran :'D

Assalamualaikum :)


Sejak dulu lagi,aku sebenarnya mempunyai banyak sifat yang pelik . Mungkin itulah sebabnya kenapa ada yang kata aku ni istimewa ( Alhamdulillah ) dan tak kurang jugak ada yang kata aku ni gila ( senyum tak perlu kata apa-apa (: ) . Dan aku ni jugak,dari dulu suka fikir banyak perkara bila aku senyap . Diam-diam ubi berisi . Peribahasa agak sesuai buat aku :3 .

Dari perkara yang remeh,sampailah perkara yang besar . Semuanya aku akan fikirkan bila aku mendiamkan diri . Antara perkara yang remeh pernah aku fikirkan adalah bila aku tengok kaca . Ya,kaca ! Tak kiralah kaca tingkap,kaca kereta,atau lain-lain asalkan kaca .

Kaca diperbuat dari apa ? Untuk apa kaca mula dicipta ? Siapa yang cipta kaca ? Macam mana dia boleh mula dapatkan bahan untuk mencipta kaca ? Kenapa kaca senang pecah ?

Macam-macam aku akan fikir tentang satu perkara yang aku lihat . Dan sebab tu larh aku selalu dilihat termenung 24 jam,walhal sebenarnya tak :)

Perkara yang besar aku pernah fikirkan . Pasal hubungan aku dengan Allah S.W.T . Eh .. Rahsialah ! Tapi,aku akan ceritakan tentang perkara besar yang aku pernah fikirkan selain dari hubungan rahsia aku dengan Allah S.W.T :)

Adakah aku cukup sempurna di mata sahabatku ? Pernahkah aku membuat sahabatku bersedih ? Pernahkah aku menyusahkan sahabatku ? Pernahkah aku membuatkan sahabatku ketawa ataupun tersenyum ? Di manakah kedudukanku di dalam hati sahabatku ?

Mungkin,disebabkan terlalu fikirkan perkara-perkara macam ni larh yang membuatkan aku selalu bersedih . Agaknyalah . Aku pun tak tau . Apapun,sikap aku telah banyak berubah sejak kebelakangan ni . Kenapa ? Semua sebab sedih . Takpa,aku nak jadi dulu balik . Allah kan ada :')

No comments:

Post a Comment